تلفن تماس : 09131994159
تنظیم کاربراتور ماشین

تنظیم کاربراتور خودرو

 

یکی از اصلی ترین قطعات در سیستم های سوخت رسانی کاربراتور است. وظیفه اصلی آن مخلوط کردن مناسب هوا و سوخت در شرایط مختلف برای موتور خودرو است.از مهم ترین نکات در زمینه کاربراتور، نحوه تنظیم کاربراتور خودرو می باشد.در ادامه با سایت مجید امداد که ارائه دهنده خدماتی از جمله خودرو بر در کرمان می باشد همراه باشید تا این مطلب را به طور کامل به شما عزیزان آموزش بدهم.

 

کاربراتور چگونه کار می کند؟

کار اصلی کاربراتور روی مجرای خروجی سوخت یا همان ژیگلور می باشد که وظیفه ایجاد خلا با مکش را بر عهده دارد. این عمل توسط گلوگاه یا ونتوری که جز قسمتی از بدنه کاربراتور است انجام می گیرد. با باز شدن صفحه گاز هوا به وسیله سیلندر موتور مکیده می شود و داخل کاربراتور جریان می یابد. سرعت هوا به دلیل کاهش سطح مقطع ، افزایش می یابد و فشار محفظه ونتوری کاهش می یابد و مکش ایجاد می نماید. بنابراین با اتصال مجرای سوخت، سوخت مکیده شده و بعد از مخلوط شدن با هوا به داخل سیلندر وارد می شود.

 

 

 

دو وظیفه اصلی کاربراتور

  1. مخلوط کردن سوخت و هوا به نسبت ترکیبی مشخص که در هر کاربراتور به عنوان یک پارامتر اساسی تعیین می گردد .
    2- توزیع سوخت ترکیب شده بین سیلندرها

کاربراتور می بایستی خواسته های زیر را برآورده سازد:

  • در زمان بسیار کوتاه می بایست مخلوط صحیح هوا و سوخت را برای شرایط مناسب خودرو تهیه نماید.
  • کاهش مصرف سوخت در زمان کار عادی خودرو
  • تامین حداکثر قدرت در حالت بار کامل برای خودرو
  • باید در هر دمایی موتور روشن شود و در حالت دور ارام کارکردی منظم داشته باشد.
  • تنظیم های انجام یافته برای مدت طولانی پایدار باشند و امکان تنظیم با توجه به شرایط موتور انجام پذیر باشد.
  • تعمیر و نگهداری آن آسان باشد و همچنین با دوام نیز باشد.

در صورت بروز مشکل روشن نشدن موتور موارد زیر را کنترل نمایید.

  از کارکرد صحیح سیستم برق و جرقه اطمینان حاصل نمائید.

  1. ) خالی نبودن باک را آزمایش کنید.
  2. ) بسته بودن ساسات و فلوت نمودن موتور را کنترل کنید
  3. ) نفوذ آب را در مدار آزمایش کنید

 مجرای تعادل هوای باک را بازدید نمایید

لوله بنزین را از کاربراتور کشیده ، با استارتر زدن کار پمپ را آزمایش کنید . اگر بنزین از این لوله خارج نشود ، یا پمپ بنزین خراب شده ، یا لوله های ورودی به آن هوا می گیرند و یا اینکه گرفتگی در باک و لوله ها به وجود آمده است .

 

روش تنظیم دور آرام کاربراتور

موتور را روشن کنید و با پیچ تنظیم دور دریچه گاز را تا حدی باز کنید که موتور به خوبی کار کند.

اگر مدار ساسات غیر فعال است آن را غیر فعال نمایید.

پیچ تنظیم سوخت دور آرام را ببندید تا دور موتور کم شود.اگر با کم کردن سوخت به وسیله پیچ تنطیم، دور موتور افزایش یابد، نشانه غنی بودن سوخت می باشد و اگر دور موتور افت کند نشانه ضعیف بودن سوخت می باشد.

حال اگر دور موتور بیشتر از دور عادی است، با پیچ تنظیم دور دریچه گاز را ببندید تا دور موتور به اندازه دور توصیه شده برسد.

در صورتیکه نتوانستید با پیچ تنظیم سوخت دور آرام ، سوخت را تنظیم کنید ، باید کاربراتور را باز نموده ، مدار دور آرام و سایر مدارات را بشوئید و ژیگلور دور آرام را از نظر گرفتگی ، تمیز کنید.
 برای آزمایش دقیق سوخت کاربراتور نیاز به دستگاه سوخت سنج دارید. با این دستگاه پس از گرم شدن موتور ، لوله جمع کننده دود را در لوله اگزوز قرار بدهید تا دستگاه را روشن کند . پمپ مکنده دستگاه ، دودها را به قسمت آنالیزور ( تجزیه کننده) انتقال داده ، پس از سنجش درصدکربن دی اکسید سوخت ، عقربه دستگاه نسبت اختلاط سوخت را نشان می دهد .

 

 

 

 

یدک کش در کرمان

سرعت، تجربه، راحتی و اطمینان از مزیت های مجید امداد

 

امداد خودرو در کرمان

رفع نقص فنی خودرو در محل، مکانیک سیار، حمل خودرو تا تعمیرگاه در کرمان

 

 

خودروبر در کرمان

خودروبر ارزان در کرمان، شماره خودروبر کرمان، خودروبر مطمئن کرمان

 

حمل خودرو در کرمان

حمل خودروهای داخلی و خارجی و درون شهری و برون شهری