تا آن جایی که ممکن است به صافکاری بدون رنگ مسلط باشد تا صاحب خودرو از نظر قیمت خودرو آسیب کمتری ببینید.
بتواند بدون تعویض قطعه، ماشین را صافکاری نماید.
بتونه را آن قدر ضخیم ایجاد نکند که هنگام کشیدن روی ماشین، در معرض نور خورشید ترک بخورد و ظاهر نامناسب پیدا کند. لایه بتونه باید نازک باشد.
نتیجه کار او باید بدون ایجاد مرز و فاصله بین نقاط سالم و نقاط آسیب دیده باشد. از فاصله 10 تا 15 متری و زیر نور آفتاب، تفاوت رنگی بین قسمتها دیده نشود. از لحاظ براقی قسمت آسیب دیده و رنگ شده متفاوت با یکدیگر نباشند.
بدون در نظر گرفتن کد رنگی بدنه ماشین، همان رنگی را که عینا مطابق سایر قطعات بدنه است را بسازد. علتش این است که رنگ بدنه خودرو در اثر تابش نور آفتاب تغییر می کند. مثلا رنگ بدنه پژو 206 مدل 1385 با کد رنگ 67905 (نقره ای) با رنگ بدنه پژو 206 مدل 1393 با کد رنگ 67905 (نقره ای)، متفاوت است.
به اندازه کافی دقت داشته باشد که در حین تعمیر، هیچ پیچ و خاری گم نشود. تمامی قطعات باز شده هنگام تعمیر مانند روز اول سوار شود تا خودرو هیچگونه لرزشی نداشته باشد.
فاصله بین قطعات مختلف بدنه، قرینه هم باشد. برای مثال در صورت صافکاری درب سمت راننده، پس از کامل شدن کار، فاصله ی بین لبه ی درب با گلگیر در طرف راننده و شاگرد دقیقاً مثل هم و برابر باشد.
با مشتری منصفانه برخورد کند و از ابتدای کار مبلغ کل را بگوید.
مدت زمان کمتری برای اتمام کار نیاز داشته باشد.